Před dávnou dobou byla vznešená orkská rasa zkažena Plamenou legií a transformována do nemilosrdné ničící Hordy. Přivábeni do světa Azerothu, byli orkové donuceni válčit s lidskými královstvími Stormwindem a Lordareonem. Ačkoliv Horda téměř uspěla ve vyhlazení lidstva, nakonec pohltila sama sebe a zhroutila se. Poražení orkové strávili mnoho let uvnitř střežených zajateckých táborů, neschopni fungovat bez vyhlídky na dobývání a válčení. Po mnoha letech povstal mladý visionářský vůdce, aby vedl svůj lid v jejich nejtemnější hodině. Docela vhodné jméno toho mladého orka bylo Thrall. Pod jeho vládou orkové osvobodili sami sebe z řetězů démonické posedlosti a přijmuli své šamanské dědictví.
Na příkaz divného proroctví vedl Thrall svůj lid do starověkých zemí Kalimdoru. Tady se Thrall a Horda postavili tváří v tvář jejich starému utiskovateli Plamené legii. Za pomoci lidí a nočních elfů orkové porazili Legii a vydali se hledat vlastní cestu v jejich adoptované zemi. Orkové prohlásili nevlídné pustiny Durotaru za své království v kalimdoru.
Nyní se sídlem ve válečném městě Orgrimmaru se orkové těší na jasnou budoucnost svého lidu. Ačkoliv již nejsou sužováni sny o dobývání, jsou připraveni zničit každého, kdo by napadal jejich suverenitu a autoritu.
Thrall - Thrall, syn Durotarův, je možná nejmocnějším žijícím orkem. Vyzbrojený mocným kladivem Doomhammer je Thrall nepřekonatelný válečník a mocný šaman. Je náčelníkem celé Hordy, stejně tak trollů z Darkspearu a taureních kmenů. Jeho čest, mazanost a slitování mu získalo mnoho spojenců za ta léta, dokonce mezi lidmi a nočními elfy. Thrall žije, aby bránil svobodu a bezpečnost svého lidu v rozšířené Hordě.
Nazgrel - Nazgrel byl předním válečníkem klanu Frostwolfů, kterému kdysi vládl Thrallův otec. Když se Thrall připojil ke klanu, Nazgrel ho zpočátku jen neochotně přijímal, ale poté co se Thrall prokázal v bitvě, se Nazgrel naučil respektovat mladšího orka. Od té doby slouží Nazgrel Thrallovi jako generál a šéf ochranky. Je Nazgrelovou poviností ochránit Durotar před vnitřními konflikty a chaosem. Je hrozivým a neohroženým orkem, zcela oddaný svému náčelníkovi a moci Hordy.
Drek'Thar - Starší šaman klanu Frostwolfů, Drek'Thar sloužil jako Thrallův učitel před mnoho léty. Slepý od narození, Drek'Thar prokázal svou cenu během temného období Hordy. Jeho nejbližšími společníky se stali duchové živlů, a tak se stal šamanismus jeho cestou k moci. Přes jeho vládu nad živly, Drek'Thar si vždy zachovával svojí mírnost a moudrost. Nepřestává vést mladšího šamany Hordy ve starých tradicích svého lidu.
Nemrtví
Svázána železnou vůlí tyrantského krále lichů, se nesmírná nemrtvá armáda Pohromy pokoušela vymýtit všechen život v Azerothu. Vedeni banshee Sylvanas Windrunner, se jedna skupina nemrtvých oddělila od Pohromy a osvobodila se z pod nadvlády krále lichů. Renegádi nazývají sami sebe Opuštění. Bojují neustálou bitvu nejen o udržení nezávislosti na Pohromě, ale aby také vyhladili ty, kteří by je chtěli lovit jako monstra.
Se Sylvanou jako s jejich banshee královnou, Opuštění postavili temnou pevnost pod ruinami Lordareonského bývalého hlavního města. Toto skryté "Undercity" tvoří rozlehlý labyrint, který se rozpíná pod strašidelnými lesy Trisfal Glades. Z této bašty vedou Opuštění nekončící bitvu proti Pohromě stejně tak, jako proti zbývajícím lidem, kteří stále chtějí získat svoje země zpět. Přestože je celá země prokleta, fanatičtí lidé ze Scarlet Crusade lpí na svých rozprášených državách, posedlí vymýcením nemrtvých a získáním své kdysi nádherné domoviny zpět.
Přesvědčeni, že primitivní rasy Hordy jim pomohou dosáhnout vítězství nad jejich nepřáteli, Opuštění vstoupili do výhodné aliance s barbarskými orky a hrdými taureny. Neuchovávající žádnou skutečnou loajalitu ke svým spojencům, použijí všechny prostředky, aby se ujistili, že jejich temné plány dojdou uskutečnění.
Sylvanas Windrunner - Před příchoem Pohromy byla Sylvanas hrdinným generálem Silvermoonských hraničářů. Během Třetí války princ Arthas napadl elfské království QueľThalas. Sylvanas vedla své síly v beznadějném zápase proti nemrtvé Pohromě, ale Arthas nakonec porazil vznešené elfy a transformoval Sylvanas v jednu ze svých banshee otroků. Prokleta v nemyslícího nemrtvého, Sylvanas získala svou vůli teprve, když začala klesat moc krále lichů. Nakonec se oddělila od Pohromy se svojí rebelskou frakcí, která začala být známá jako Opuštění. Nyní vládne Opuštěným z Undercity v Lordareonu. Jejím cílem je jednoho dne dosáhnout pomsty na Arthasovi a přetrvání svobody jejího prokletého lidu.
Varimathras - Pán děsu Varimathras byl jedním ze tří démonů ustanovených vládnout v zamořených zemích jako zástupci Plamené legie. Tito páni děsu hledali způsob, jak svrhnout rytíře smrti Arthase a zničit sílu nemrtvé Pohromy. Varimathras a jeho bratři zkoordinovali svoje úsilí s banshee Sylvanas Windrunner v pokusu svrhnout Arthase a získat Lordareon. Ačkoliv jejich puč fungoval, jak ho naplánovali, Sylvanas se poté postavila proti pánům děsu. Aby si zachránil svůj život, byl Varimathras donucen odpřísáhnot věrnost Sylvanas a jejím Opuštěným válečníkům. Nyná slouží jako její majordomus a pracuje neunávně an zabezpečení Undercity před jakoukoliv hrozbou.
Mistr lékárník Faranell - Za života byl Faranell achymista velkého věhlasu a strávil lepší část svého času studiem mezi učenými mágy Dalaranu. Neužíval si ničeho víc, než experimentováním s lektvary každého druhu, vždy se snažící vytvořit sérum pro todle a protijed pro tamto. Po té, co zemřel na nákazu, povstal jako Opuštěný, jeho nezměrná zvědavost se překroutila do silného sadismu. Nyní Faranell používá svoje schopnosti ve službách královny Sylvanas tvořením chemických příšerností a navrhováním novějších, účinějších nákaz a toxinů.
Trollové
Zlomyslní trolové, kteří obývají početné džunglové ostrovy jižních moří, jsou proslulí svojí krutostí a temnou magií. Barbarští a pověrčivý trolové v sobě nosí zášť ke všem ostatním rasám. Na vzestupu Gurubashské říše ovládali džunglový trolové země od Stranghletonského údolí v Azerothu po Ostrovy ozvěn (Echo isles) v Kalimdoru. Poté se však na vrcholu jejich moci rozštěpil lid Gurubashi do hrstky soupeřících kmenů. Jeden takový kmen, Darkspear, byl vyhnán ze své země, aby se staral sám o sebe mezi smrtícími rasami v džunglích Stranglethornu.
Po generacích ztrát a otroctví pro větší a méně čestné kmeny, byl kmen Darkspear před vyhynutím. Ačkoliv jejich válečníci byli mezi nejstatečnějšími, co se kdy narodili, neustálá politika kmenů Gurubashi ohrožovala způsob života Darkspearů. Ještě hůř, lidé začali rovněž stavět osady v Stranglethornském údolí. Bylo to během tohoto hrozného času, kdy se Darkspearští trolové setkali s náčelníkem Thrallem a válečníky orkské Hordy.
Kmen Darkspear vedený letitým kouzelníkem Sen'jinem, apeloval na Thralla a jeho Hordu, aby pomohli proti lidským vetřelcům. Společně trolové a orkové zvítězili, ale ukázalo se to jako krátké vítězství. Místní murlokové zajali mnoho z vítězů a připravili je jako oběť mořské čarodějnici. Darkspearští trolové bojovali bok po boku s Hordou, ale vznešený Sen'jin padl během poslední bitvy proti murlokům.
Na počest Sen'jinově oběti, Thrall slíbil, že Darkspearští budou mít vždy své místo v Hordě. Nabídl trolům svatyni v novém království, které on a jeho orkové plánují vybudovat za mořem. Vol'jin, syn Sen'jina, převzal kontrolu nad kmenem Darkspear a popřál Thrallovi sbohem. Téměř o rok později konečně vedl svůj lid do Kalimdoru, kde se usídlili na Ostrovech ozvěn, přímo u skalnatého rudého pobřeží Durotaru.
Ačkoliv kmen Darkspear původně osídlil Ostrovy ozvěn, byli zrazeni jedním z nich, šíleným kouzelníkem Zalazanem. Přinuceni uprchnout z jejich ostrovních držav, Darkspearští vytvořili rybářskou vesnici Sen'jin na pobřeží Durotaru. Z této primitivní vesnice vyrážejí Darkspearové a jejich spojenci do útoku proti Zalazanovým državám na Ostrovech ozvěn, rozhodnuti získaz zpět jejich pralesní domov za každou cenu.
Vol'jin - Vol'jin je mocný temný lovec a jeden z nejlstivějších žijících trolů. Jeho otec, Sen'jin, padl v bitvě, když pomáhal Thrallovi a Hordě. Vol'jin přísahal, že použije veškerou svou sílu a vědomosti, aby vedl svůj kmen tak jako otec. Vol'jinovy rafinované lsti a rychlá mysl sloužili Thrallovi dobře po léta. Většinu času tráví v Orgrimmaru diskutující s Thrallem a v pomáhání při rozšiřování ochrany Hordy a jejího vlivu. ¨
Mistr Gadrin - Gadrin je jeden z Vol'jinových nejdůvěryhodnějších rádců. Společně s mladým kouzelníkem Zalazanem vedl Gadrin mystický trénink mnoha Darkspearských knězů a mágů. Nicméně, Zalazan se zbláznil z mystických sil, jež rozpoutal. Bláznivý kouzelník umístil prokletí na Echo ostrovech a vyhnal Gadrina a své bratry pryč. Nyní Gadrin hledá způsob jak ukončit Zalazanovo běsnění a uložit duši svého prokletého bratra k odpočinku.
Taureni
Po nespočetné generace se potulují brutální taureni po pláních Barrensu, lovící mocná koda a hledající moudrost jejich bohyně, Matky Země. Roztroušeni po celé zemi se kočující kmeny spojili pouze společnou nenávistí k jejich zapřísáhlému nepříteli, loupeživým kentaurům. Hledající pomoc proti kentaurům, se vůdce Cairne Bloodhoof spřátelil s náčelníkem Thrallem a dalšími orky, kteří právě přicestovali do Kalimdoru.
S orčí pomocí byli Cairne a jeho kmen Bloodhoof schopni vyhnat kentaury a zabrat pastviny Mulgore. Poprvé za stovky let měli taureni zemi, kterou mohli prohlásit za svou. Na vrcholu větrné stolové hory vybudoval Cairne útočiště pro svůj lid, kde je vítán tauren každého kmene. Za čas se roztroušené taurenské kmeny sjednotili pod Cairnovou vládou. Je zde málo kmenů, které nesouhlasí se směrem, kterým by se jejich nový národ měl dát, ale všichni souhlasí, že Cairne je nejmoudřejší a nejvhodnější k tomu, aby je vedl vstříc budoucnosti.
Ačkoliv jsou taureni od přírody mírumilovní, rituály Velkého lovu jsou uctívány jako srdce jejich duchovní kultury. Každý tauren, válečník nebo cokoliv jiného, hledají svojí identitu jako lovec a jako dítě Matky Země.
Cairne Bloodhoof - Cairne je oddán službě svému lidu a dohlížením nad jeho bezpečím ve stále temnějším světě. Jako vynikající válečník, je Cairne označován za jednoho z nejnebezpečnějších tvorů na světě. Navzdory jeho síle a odvaze je vznešená duše, které záleží pouze na míru a klidu volných planin. Říká se, že kdyby mohl položit odpovědnost vůdce na jiného, Cairne by okamžitě opustil Thunder Bluff a navrátil by se do divočiny. Mnoho věří, že trénuje svého syna Baina, aby převzal jednoho osudného dne jeho místo.
Magatha Grimtotem - Magatha je starší bábou mocného clanu Grimtotemů. Požehnána šamanskou mocí, když byla pouze mladá dívka, Magatha hledala moc a prestiž téměř celý svůj život. Stala se matriarchou klanu Grimtotemů skrze domluvené manželství, které mnozí považují za domluvené jí samou, ale následně ztratila svého muže při nepředvídatelné horolezecké nehodě. Od smrti svého manžela velí Magatha krutým válečníkům klanu Grimtotemů. Grimtotemové věří, že je Magatha povede ve vymícení nižších ras z Kalimdoru a v převzetí taurenských dědičných držav za hranicemi. Magatha se neustále pře s Cairnem Bloodhoofem o směru taurenské budoucnosti a cítí, že pouze ona je hodna vládnout svému lidu.
Hamuul Runetotem - Od dětsví přítel Cairna Bloodhoofa, slouží Hamuul Runetotem jako starší druid Thunder Bluffu. Hamuul se spřátelil s mocným nočním elfem Malfurionem Stormragem během nedávné invaze Plamené legie. Velký druid naučil Hamuula mnoho tajemství divočiny a požehnal mu dotekem přírody. Od tohoto času se stal Hamuul čestným členem Cenariova kruhu (převážně noční elfové), a je zaznamenán jako první taurení druid za dvacet generací. Hamuul je zapáleným zastáncem Cairna Bloodhoofa a učí cesty druidů své vážené bratry.
Krvavý Elfové
Téměř sedm milénií před První válkou přistáli vyhnaní vysocí elfové na pobřeží Lordareonu, aby našli nový domov. Vůdcem těchto odpadlíků byl Dath'Remar Sunstrider, jehož přezdívka znamená "ten, který kráčí ve dne".
Odříznuti od magické moci Studny věčnosti, zdroje své nesmrtelnosti a moci, mnoho vysokých elfů, kvůli odlišnému počasí nebo na následky vyhladovění, zemřelo během jejich dlouhé cesty. K těmto útrapám byli elfové ještě nuceni opustit svojí první osadu v Tirisfal Glades, kvůli tajemné zlé síle, díky níž mnoho z nich zešílelo.
Jak se tlačili dále do vnitrozemí, vysocí elfové vyvolali krvavý spor s prohnanými barbarskými troly Zul'Amanu, kteří kontrolovali většinu severních oblastí Lordareonu. Nakonec dorazili vyhnanci do oblasti, jejíž zalesněné mýtiny jim připomínali jejich vzdálený domov v Kalimdoru. Elfové vyhnali Amani troly, kteří zde sídlili a založili království Quel'Thalas.
Použijíc lahvičku posvátné vody ukradené z první Studny věčnosti, vytvořili vysocí elfové fontánu mystické moci na místě, kde se sbíhají linie mocných energií Quel'Thalasu. Fontánu pojmenovali Sluneční studna a její mocná tajemná magie naplňovala a posilovala všechny vysoké elfy na Azerothu. Tak bylo založeno město Silvermoon. Moc vysokých elfů rostla, díky tomu mohli seslat zakletí na les, aby mohli žít ve věčném jaru.
Elfští mágové vytvořili monolitické runové kameny podél hranic Quel'Thalasu; tyto masivní kameny napájeli mocný magický štít určený k zamaskování elfské magie před mimodimenzionálními hrozbami a chránit zemi před invazí. Tvrdě zasloužený mír potrvá zhruba čtyři tisíce let.
Arathor a Trolí války
Amani trolové žíznící po pomstě za vyhnání z jejich posvátný území se nakonec spojili dohromady a zahájili ničivé tažení, aby navždy zničili elfskou civilizaci. Vysocí elfové byli beznadějně přečísleni. Tehdejší král Quel'Thalasu. Anasterian Sunstrider, zoufale hledal spojence, který by jim přišel na pomoc a tak uzavřel král dohodu s lidkým národem Arathoru.
Elfové naučili malé množství lidí, jak vládnout magií. S těmito novými mágy a armádami Arathoru uspěli vysocí elfové ve zničení hlavních trolích sil. Říše Amani se již nikdy plně nevzpamatoval z této porážky.
Quel'Thalas byl zachráněn a tak vysocí elfové slíbili svojí věrnost a přátelství národu Arathoru a pokrevní linii jejich krále, Thoradina. Jako výsledek aliance mezi Arathorem a Quel'Thalasem byl vytvořen magický národ Dalaran, kde mohli lidé a elfové v nadcházejících letech studovat magii.
Druhá válka
Samotářští elfové věnovali málo pozornosti událostem Druhé války. Nicméně poskytovali Lordareonské alianci symbolickou podporu, protože poslední potomek krále Thoradina, Lord Anduin Lothar, velel vojenským silám Aliance. Vysocí elfové nezapomněli na svůj slib.
Poté však Horda nabrala do svých řad Amani troli. Krátce poté vypálila Horda pohraničí Quel'Thalasu a pozabíjela mnoho elfích civilistů. Rozzuřeni tímto bezohledným ničením života, elfové následně převedli všechny své zdroje na podporu válečného úsilí.
Po čase byla Horda vytlačena, avšak orkové a trolové už dosáhli svého pravého cíle: ukradnout a znesvětit co nejvíce z runových kamenů, které poháněli elfský obranný štít. Orčí warlock Gul'dan je poté použil na napájení svého Oltáře bouří.
Nicméně Aliance konečně vyhrála Druhou válku a většina z poražených orků byla obklíčena a umístěna do internačních táborů. V poválečném období byla cena za znovuvybudování obrovská, k tomu se přidala ještě cena za udržování internačních táborů. Bez společného nepřítele se lidské národy začali hašteřit kvůli teritoriálním nárokům. A aby byli věci ještě horší, vysocí elfové se neočekávaně odtrhli od Aliance, obviňující lidi ze špatného velení, které zapříčinilo vypálení lesů Quel'Thalasu. Vysocí elfové se postupně začali stále více a více vzdalovat od svých lidských a trpasličích spojenců.
Třetí válka
Během třetí války zpustošil ďábelský princ Arthas Menethil Quel'Thalas, vyvraždil většinu jeho populace a obrátil celé části mocného království v popel během jeho cesty ke Sluneční studni. Ne všichni, kteří padli v boji proti Arthasovi zůstali mrtvý: jeho odvážný protivník, lučistnice a generál hraničářů, Sylvanas Windrunner byla vyvolána jako nemrtvý, aby sloužila nelítostnému princi jako mocná kvílející banshee.
Jak se nemrtvé armády blížili ke Sluneční studně, vysoký elf, jménem Dar'Khan (který doufal v získání přízně krále lichů) pomohli Arthasovi snížením štítu, který obklopujícího Sluneční studnu. Dar'Khanova zrada vyústila v explozi, která ho srazila do bezvědomí a rozptýlila většinu moci Sluneční studny.Čaroděj Borel (také známý jako Krasus a drak Korialstrasz) vycítil rozpoutané magické síly a uspěl v zachycení části těchto sil do avatara, zamaskovaného jako mladá lidská dívka, Anveena. Arthas, který si nebyl vědom toho co se stalo, použil zbývající energii Sluneční studny, aby oživil duši Kel'Thuzada do podoby zvráceného liche.
Po bitvě ležel mezi mrtvými těly rady Silvermoonu také král Anasterian, čímž elfové přišli o témeř všechny své nejmocnější a nejmoudřejší vůdce. Lor'themar Theron, po Sylvaně Windrunner druhý ve velení, převzal dočasně místo vůdce vysokých elfů, protože pravý následník trůnu, princ Kael'Thas Sunstrider byl stále v Dalaranu. Těch několik zbývajích elfů, kteří přežili invazi Pohromy, se stali rychle nemocnými a apatickými.Bylo jasné, že vysocí elfové se stali na moci Sluneční studny závislými. Jejich neustálé prosycení magií významně změnilo jejich rasu. Nyní když zdroj jeich magie byl pryč, pociťovali prudkou bolest z této prázdnoty po magii.
Zrození krvavých elfů
Princ Kael'thas byl poslední z královského rodu a člen vládnoucí rady Dalaranu, Kirin Tor. Když byla Sluneční studna znečištěna, studoval v Dalaranu magii. Vrátil se, aby našel svůj domov v ruinách a většinu svého lidu po smrti. Uvědomil si, že všichni přeživší vysocí elfové trpěli stejnou letargií, která byla způsobena jejich ztrátou magie. Rozhodnutý zachránit co může, Kael'thas shromáždil přeživší a přejmenoval svůj národ na sin'dorei nebo-li "krvavé elfy" na počest všech, kteří padli v boji proti Pohromě.
Žíznící po pomstě se princ Kael'thas a nejlepší z jeho válečníků okamžitě připojili k tažení proti Pohromě v Lordareonu, zatímco Lor'themar a hraničář jménem Halduron Brightwing zůstali za nimi jako ochrana a aby hledali lék pro svůj lid.
Po připojení k aliančním silám odporu se setkal Kael'thas a jeho lid s podezíráním a přímým nepřátelstvím, částečně díky předsudkům lidského velkomaršála Garithose. Garithos pověřoval krvavé elfy čím dál více obtížnějšími misemi, dokud nebyl Kael'thas nucen souhlasit s pomocí Lady Vashj a jejích nagů. Když Garithos zjistil, že krvavý elfové spolupracovali s nagy, bral to jako zradu, kterou mohl od krvavých elfů očekávat. Uvěznil nešťastné válečníky krvavých elfů do kobek Dalaranu a odsoudil je k smrti.
Naštěstí pro Kael'thase dorazila Lady Vashj včas, aby osvobodila vězně. Poté je dovedla k portálu, který otevřel Kel'Thuzad během Třetí války, aby umožnil Archimondovi vstup do Azerothu. Kael'thas a jeho válečníci následovali nagy skrze portál do roztříštěné říše Outlandu. Tady elfové potkali toho, který byl schopen ukončit jejich bolestný hlad: renegádského démona, Illidan Stormrage.
Rekonstrukce
O měsíc později se zrádce Dar'Khan - nyní mocný agent Pohromy - vrátil do Quel'Thalasu. Zde bojoval s avatarem Sluneční studny, Anveenou, a skupinou hrdinů posílených modrými draky. Bez ohledu na magii,kterou vládl, byl Dar'Khan na konci zničen. Pod ostražitou ochranou Lor'themara a Haldurona se Anveena rozhodla zůstat ve zničeném městě a začít proces jeho obnovy.
Pouze hrstka jedinců ví o tom, že Anveena je ve skutečnosti avatar Sluneční studny. Lor'themar a jeho lid toto tajemství pevně střeží.
Mezitím Rommath a nový řád elfských mágů udělal velký postup v učení svých bratrů v zacházení s tajemnými silami. Brzy rostly vrcholky Silvermoonu znovu k obloze poháněny nestálou magií. Krvaví elfové dokonce začali dobývat zpět části Eversongského lesa. Povzbuzováni návratem Kael'thase, se princův unavený lid zaměřil na získání své síly a vytvoření nové cesty k nejisté budoucnosti.
Hierarchie:
Princ Kael'thas Sunstrider - vládce krvavých elfů, v současné době sídlící v Outlandu
Lor'themar Theron - správce Quel'Thalasu, v princově nepřítomnosti vůdce krvavých elfů v Azerothu
Halduron Brightwing - generál hraničářů Silvermoonu, velitel vojenských sil krvavých elfů v Azerothu
Grand Magister Rommath - vůdce mágů krvavých elfů v Azerothu a silně loajální služebník Kael'thase
S orčí pomocí byli Cairne a jeho kmen Bloodhoof schopni vyhnat kentaury a zabrat pastviny Mulgore. Poprvé za stovky let měli taureni zemi, kterou mohli prohlásit za svou. Na vrcholu větrné stolové hory vybudoval Cairne útočiště pro svůj lid, kde je vítán tauren každého kmene. Za čas se roztroušené taurenské kmeny sjednotili pod Cairnovou vládou. Je zde málo kmenů, které nesouhlasí se směrem, kterým by se jejich nový národ měl dát, ale všichni souhlasí, že Cairne je nejmoudřejší a nejvhodnější k tomu, aby je vedl vstříc budoucnosti.
Ačkoliv jsou taureni od přírody mírumilovní, rituály Velkého lovu jsou uctívány jako srdce jejich duchovní kultury. Každý tauren, válečník nebo cokoliv jiného, hledají svojí identitu jako lovec a jako dítě Matky Země.
Cairne Bloodhoof - Cairne je oddán službě svému lidu a dohlížením nad jeho bezpečím ve stále temnějším světě. Jako vynikající válečník, je Cairne označován za jednoho z nejnebezpečnějších tvorů na světě. Navzdory jeho síle a odvaze je vznešená duše, které záleží pouze na míru a klidu volných planin. Říká se, že kdyby mohl položit odpovědnost vůdce na jiného, Cairne by okamžitě opustil Thunder Bluff a navrátil by se do divočiny. Mnoho věří, že trénuje svého syna Baina, aby převzal jednoho osudného dne jeho místo.
Magatha Grimtotem - Magatha je starší bábou mocného clanu Grimtotemů. Požehnána šamanskou mocí, když byla pouze mladá dívka, Magatha hledala moc a prestiž téměř celý svůj život. Stala se matriarchou klanu Grimtotemů skrze domluvené manželství, které mnozí považují za domluvené jí samou, ale následně ztratila svého muže při nepředvídatelné horolezecké nehodě. Od smrti svého manžela velí Magatha krutým válečníkům klanu Grimtotemů. Grimtotemové věří, že je Magatha povede ve vymícení nižších ras z Kalimdoru a v převzetí taurenských dědičných držav za hranicemi. Magatha se neustále pře s Cairnem Bloodhoofem o směru taurenské budoucnosti a cítí, že pouze ona je hodna vládnout svému lidu.
Hamuul Runetotem - Od dětsví přítel Cairna Bloodhoofa, slouží Hamuul Runetotem jako starší druid Thunder Bluffu. Hamuul se spřátelil s mocným nočním elfem Malfurionem Stormragem během nedávné invaze Plamené legie. Velký druid naučil Hamuula mnoho tajemství divočiny a požehnal mu dotekem přírody. Od tohoto času se stal Hamuul čestným členem Cenariova kruhu (převážně noční elfové), a je zaznamenán jako první taurení druid za dvacet generací. Hamuul je zapáleným zastáncem Cairna Bloodhoofa a učí cesty druidů své vážené bratry.
Krvavý Elfové
Téměř sedm milénií před První válkou přistáli vyhnaní vysocí elfové na pobřeží Lordareonu, aby našli nový domov. Vůdcem těchto odpadlíků byl Dath'Remar Sunstrider, jehož přezdívka znamená "ten, který kráčí ve dne".
Odříznuti od magické moci Studny věčnosti, zdroje své nesmrtelnosti a moci, mnoho vysokých elfů, kvůli odlišnému počasí nebo na následky vyhladovění, zemřelo během jejich dlouhé cesty. K těmto útrapám byli elfové ještě nuceni opustit svojí první osadu v Tirisfal Glades, kvůli tajemné zlé síle, díky níž mnoho z nich zešílelo.
Jak se tlačili dále do vnitrozemí, vysocí elfové vyvolali krvavý spor s prohnanými barbarskými troly Zul'Amanu, kteří kontrolovali většinu severních oblastí Lordareonu. Nakonec dorazili vyhnanci do oblasti, jejíž zalesněné mýtiny jim připomínali jejich vzdálený domov v Kalimdoru. Elfové vyhnali Amani troly, kteří zde sídlili a založili království Quel'Thalas.
Použijíc lahvičku posvátné vody ukradené z první Studny věčnosti, vytvořili vysocí elfové fontánu mystické moci na místě, kde se sbíhají linie mocných energií Quel'Thalasu. Fontánu pojmenovali Sluneční studna a její mocná tajemná magie naplňovala a posilovala všechny vysoké elfy na Azerothu. Tak bylo založeno město Silvermoon. Moc vysokých elfů rostla, díky tomu mohli seslat zakletí na les, aby mohli žít ve věčném jaru.
Elfští mágové vytvořili monolitické runové kameny podél hranic Quel'Thalasu; tyto masivní kameny napájeli mocný magický štít určený k zamaskování elfské magie před mimodimenzionálními hrozbami a chránit zemi před invazí. Tvrdě zasloužený mír potrvá zhruba čtyři tisíce let.
Arathor a Trolí války
Amani trolové žíznící po pomstě za vyhnání z jejich posvátný území se nakonec spojili dohromady a zahájili ničivé tažení, aby navždy zničili elfskou civilizaci. Vysocí elfové byli beznadějně přečísleni. Tehdejší král Quel'Thalasu. Anasterian Sunstrider, zoufale hledal spojence, který by jim přišel na pomoc a tak uzavřel král dohodu s lidkým národem Arathoru.
Elfové naučili malé množství lidí, jak vládnout magií. S těmito novými mágy a armádami Arathoru uspěli vysocí elfové ve zničení hlavních trolích sil. Říše Amani se již nikdy plně nevzpamatoval z této porážky.
Quel'Thalas byl zachráněn a tak vysocí elfové slíbili svojí věrnost a přátelství národu Arathoru a pokrevní linii jejich krále, Thoradina. Jako výsledek aliance mezi Arathorem a Quel'Thalasem byl vytvořen magický národ Dalaran, kde mohli lidé a elfové v nadcházejících letech studovat magii.
Druhá válka
Samotářští elfové věnovali málo pozornosti událostem Druhé války. Nicméně poskytovali Lordareonské alianci symbolickou podporu, protože poslední potomek krále Thoradina, Lord Anduin Lothar, velel vojenským silám Aliance. Vysocí elfové nezapomněli na svůj slib.
Poté však Horda nabrala do svých řad Amani troli. Krátce poté vypálila Horda pohraničí Quel'Thalasu a pozabíjela mnoho elfích civilistů. Rozzuřeni tímto bezohledným ničením života, elfové následně převedli všechny své zdroje na podporu válečného úsilí.
Po čase byla Horda vytlačena, avšak orkové a trolové už dosáhli svého pravého cíle: ukradnout a znesvětit co nejvíce z runových kamenů, které poháněli elfský obranný štít. Orčí warlock Gul'dan je poté použil na napájení svého Oltáře bouří.
Nicméně Aliance konečně vyhrála Druhou válku a většina z poražených orků byla obklíčena a umístěna do internačních táborů. V poválečném období byla cena za znovuvybudování obrovská, k tomu se přidala ještě cena za udržování internačních táborů. Bez společného nepřítele se lidské národy začali hašteřit kvůli teritoriálním nárokům. A aby byli věci ještě horší, vysocí elfové se neočekávaně odtrhli od Aliance, obviňující lidi ze špatného velení, které zapříčinilo vypálení lesů Quel'Thalasu. Vysocí elfové se postupně začali stále více a více vzdalovat od svých lidských a trpasličích spojenců.
Třetí válka
Během třetí války zpustošil ďábelský princ Arthas Menethil Quel'Thalas, vyvraždil většinu jeho populace a obrátil celé části mocného království v popel během jeho cesty ke Sluneční studni. Ne všichni, kteří padli v boji proti Arthasovi zůstali mrtvý: jeho odvážný protivník, lučistnice a generál hraničářů, Sylvanas Windrunner byla vyvolána jako nemrtvý, aby sloužila nelítostnému princi jako mocná kvílející banshee.
Jak se nemrtvé armády blížili ke Sluneční studně, vysoký elf, jménem Dar'Khan (který doufal v získání přízně krále lichů) pomohli Arthasovi snížením štítu, který obklopujícího Sluneční studnu. Dar'Khanova zrada vyústila v explozi, která ho srazila do bezvědomí a rozptýlila většinu moci Sluneční studny.Čaroděj Borel (také známý jako Krasus a drak Korialstrasz) vycítil rozpoutané magické síly a uspěl v zachycení části těchto sil do avatara, zamaskovaného jako mladá lidská dívka, Anveena. Arthas, který si nebyl vědom toho co se stalo, použil zbývající energii Sluneční studny, aby oživil duši Kel'Thuzada do podoby zvráceného liche.
Po bitvě ležel mezi mrtvými těly rady Silvermoonu také král Anasterian, čímž elfové přišli o témeř všechny své nejmocnější a nejmoudřejší vůdce. Lor'themar Theron, po Sylvaně Windrunner druhý ve velení, převzal dočasně místo vůdce vysokých elfů, protože pravý následník trůnu, princ Kael'Thas Sunstrider byl stále v Dalaranu. Těch několik zbývajích elfů, kteří přežili invazi Pohromy, se stali rychle nemocnými a apatickými.Bylo jasné, že vysocí elfové se stali na moci Sluneční studny závislými. Jejich neustálé prosycení magií významně změnilo jejich rasu. Nyní když zdroj jeich magie byl pryč, pociťovali prudkou bolest z této prázdnoty po magii.
Zrození krvavých elfů
Princ Kael'thas byl poslední z královského rodu a člen vládnoucí rady Dalaranu, Kirin Tor. Když byla Sluneční studna znečištěna, studoval v Dalaranu magii. Vrátil se, aby našel svůj domov v ruinách a většinu svého lidu po smrti. Uvědomil si, že všichni přeživší vysocí elfové trpěli stejnou letargií, která byla způsobena jejich ztrátou magie. Rozhodnutý zachránit co může, Kael'thas shromáždil přeživší a přejmenoval svůj národ na sin'dorei nebo-li "krvavé elfy" na počest všech, kteří padli v boji proti Pohromě.
Žíznící po pomstě se princ Kael'thas a nejlepší z jeho válečníků okamžitě připojili k tažení proti Pohromě v Lordareonu, zatímco Lor'themar a hraničář jménem Halduron Brightwing zůstali za nimi jako ochrana a aby hledali lék pro svůj lid.
Po připojení k aliančním silám odporu se setkal Kael'thas a jeho lid s podezíráním a přímým nepřátelstvím, částečně díky předsudkům lidského velkomaršála Garithose. Garithos pověřoval krvavé elfy čím dál více obtížnějšími misemi, dokud nebyl Kael'thas nucen souhlasit s pomocí Lady Vashj a jejích nagů. Když Garithos zjistil, že krvavý elfové spolupracovali s nagy, bral to jako zradu, kterou mohl od krvavých elfů očekávat. Uvěznil nešťastné válečníky krvavých elfů do kobek Dalaranu a odsoudil je k smrti.
Naštěstí pro Kael'thase dorazila Lady Vashj včas, aby osvobodila vězně. Poté je dovedla k portálu, který otevřel Kel'Thuzad během Třetí války, aby umožnil Archimondovi vstup do Azerothu. Kael'thas a jeho válečníci následovali nagy skrze portál do roztříštěné říše Outlandu. Tady elfové potkali toho, který byl schopen ukončit jejich bolestný hlad: renegádského démona, Illidan Stormrage.
Rekonstrukce
O měsíc později se zrádce Dar'Khan - nyní mocný agent Pohromy - vrátil do Quel'Thalasu. Zde bojoval s avatarem Sluneční studny, Anveenou, a skupinou hrdinů posílených modrými draky. Bez ohledu na magii,kterou vládl, byl Dar'Khan na konci zničen. Pod ostražitou ochranou Lor'themara a Haldurona se Anveena rozhodla zůstat ve zničeném městě a začít proces jeho obnovy.
Pouze hrstka jedinců ví o tom, že Anveena je ve skutečnosti avatar Sluneční studny. Lor'themar a jeho lid toto tajemství pevně střeží.
Mezitím Rommath a nový řád elfských mágů udělal velký postup v učení svých bratrů v zacházení s tajemnými silami. Brzy rostly vrcholky Silvermoonu znovu k obloze poháněny nestálou magií. Krvaví elfové dokonce začali dobývat zpět části Eversongského lesa. Povzbuzováni návratem Kael'thase, se princův unavený lid zaměřil na získání své síly a vytvoření nové cesty k nejisté budoucnosti.
Hierarchie:
Princ Kael'thas Sunstrider - vládce krvavých elfů, v současné době sídlící v Outlandu
Lor'themar Theron - správce Quel'Thalasu, v princově nepřítomnosti vůdce krvavých elfů v Azerothu
Halduron Brightwing - generál hraničářů Silvermoonu, velitel vojenských sil krvavých elfů v Azerothu
Grand Magister Rommath - vůdce mágů krvavých elfů v Azerothu a silně loajální služebník Kael'thase